Helvetisk servering

Ja, det är det jag kallar det jag och min klass gjorde idag. Vi fick servera på
4:ornas-6:ornas novellmiddag. Och gissa om det var jobbigt, vi var uppdelade i grupper
och jag, Julia, Lee och Isabella fick jobba dubbla skift. Vi jobbade samanlagt
3 ½ timmar och fick äta lunch 13.40, det är ganksa sent och vi var alla jätte trötta.
Och sedan gick vi direkt till matten, (några) eftersom några också arbetade och inte kunde
komma på engelskan. Men engelskan var ganska rolig och enkel.
Och sedan matte och sedan slut. Och nu lite mer om den helvetiska serveringen.

Det låter lite häftigt (starkt) när jag säger så men det var verkligen hemskt att stå inne
i köket och vänta på att få tallrikarna med mat på. Första delen där jag, Julia, Lee och Bella
jobbade gick bra och var faktiskt rolig. Även om det nästan bara var vi som jobbade.
Och sedan vid serveringen skulle alla ta två tallrikar var och få mat upplagda på dem, och
alla skulle bilda en kö så att det gick att ta mat utan att någon knuffade en. Men gissa om
det gick, såklart inte. Alla knuffades och trägndes. I ett ögonblick ville jag skrika rakt ut
att dem kunde tänka på något annat än dem själva i ett ögonblick. Och det var en lättnad när
allt var klart. Man kunde andas ut men fortfarande kände man stressen härja inom en.

Men vi klarade oss igenom dagen och jag är snart helt normal igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback