Vilka söta små småttingar

Gud vilka små fötter bebisar har.
Och vilka små fingrar och vilka små... jag kan fortsätta i all evighet.
Jag har i alla fall sett min lilla kusin nu.

Man kan söka igenom hela jorden och inte hitta en sötare.
Det är bestämt vad den ska heta i mellan namn, men i första namn vet dem inte.

Ingentligen är inte bara (dem flesta) människo bebisar söta.
Många djur ungar är söta.

image3

Som hundarnas ungar - hundvalparna:

Dem är så söta, kanske inte när dem är precis ny födda, men denna tycker nog alla är söt.

Och som katternas ungar - kattungarna:

Och denna lilla söta kisse, vilken sötnos.

Och så har vi hönornas småå pipande barn - kycklingarna:

Och denna lilla pipande fågeln är inget man vill äta upp.

Vi har även kaninernas ungar - små kaniner:

Titta vilken fluffig liten hårboll, vem som helst vill famna om den.

Dem mooande kornas ungar - kavlarna:

Vem vill inte slita bort sig från stadens mullrande och komma ut till landet bland dem här små korna.

Nu vet ni hur några av djurens ungar ser ut.
Hoppas ni drar nytta av det i framtiden (fast jag tror ni alla redan visste detta).

Jag kommer tillbaka med ännu mer fakta.
Adjö adjö, fattar du vinken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback