Har redan läst 200 sidor

Jag har redan läst 200 sidor ur Brisingr. Jag är ganska imponerad och har inte lite
mer än halva kvar att läsa. Den börjar bli intressant och det blir lite uppföljningar på saker
som inte blev avslutade i andra boken. Det händer grejer men själva striderna har inte
riktigt kommit igång än. Det är mer prat och förberedelser man läser om,
striderna kommer troligen snart. Jag ser fram emot att läsa om dem, jag vill läsa om
vad som händer med Murtagh. Eller hur det går när dem möter varandra igen.

Det här är tredje boken men det kommer faktiskt en till, egentligen skulle det bara kommit
tre böcker men den blev för tjock så dem fick dela upp den till två böcker. Och om man
slår upp en bok, på en av dem första sidorna står rubriken. Så här stod det i Brisingr;

Brisingr
eller
Eragon Skuggbanes och Saphira Biartskulars sju löften

Jag har inte riktigt kommit till den delen då jag förstår varför den också heter så.
Kanske är det tidigare löften han nu måste uppfylla som t.ex. att bryta förbannelsen på
Elva, den lilla olyckliga flickan. Jag vet inte riktigt, men det är min slutsatts just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback