Nu har vi sett Twilight

Nu har vi varit och sett Twilight. Och gud, den var skitbra. Jag ska verkligen köpa den
på dvd sedan, när den kommer ut. Fast det var väldigt spänt när vi skulle lämna fram
biljetterna. Vakten tittade på oss och frågade (bara) Lovisa hur gammal hon var.
Och hon sa 15, då frågade han efter hennes person nummer, hon svarade;
datum-månad-1993, jag var verkligen nervös då. Och sedan kallade vakten till sig en
annan och han frågade efter Lovisas personnummer, han tittade först lite osäker på oss
och sedan rev han av grejen och sa, "Salong 8". Gissa om jag var nervös.

Det är lite irriterande att han bara gick på Lovisa, bara för att hon är kortare än oss.
Det är lite fräckt, som om det är längd gräns. Fast han gjorde ett misstag.
Vi kom in även om vi inte skulle fått det. Fast jag är glad att vi kom in, jag satt och skakade
av iver under nästan hela filmen. Den var verkligen otrolig, fast dem blev förälskade så
snabbt. Det var liksom några repliker och poff dem var kära.

Men den var verkligen bra och jag föreslår att ni alla därute ser den. Och om jag ska
erkänna grät jag på slutet. Det var så romantiskt och underbart.
Jag grät faktiskt två gånger, första gången när hon låg på golvet och hade "kramper"
efter James bett. Det var så himla sorgligt. Och sedan på balen, när dem dansade.
Man vill hoppa in i filmen. Den är så himla underbar, man kan inte beskriva den i ord.

Om man kan ge den fem stjärnor får den fem och mer (om det nu är möjligt), den var
verkligen helt underbar. Jag blev verkligen fashinerad, det är svårt att skapa en film av
en sådan bra bok. Och jag gillar att dem tog med Stephenie i filmen. Och hon har faktiskt
sitt eget namn. Jag blev lite besviken när man fick se Edward i solen, det var inte direkt
något som tog ens andan. Och jag gillar när Rosalie säger Monkeyman.
Och när dem lagar mat och Emmett tar upp handen och vinkar, med en köttkniv i handen.
Det är helt underbart. Jag måste ha filmen på dvd sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback