Vill du ladda ner videos till din ipod?

Om ni vill göra det har jag ett väldigt bra tips. Jag visar (nedan) hur man gör,
steg för steg (4 steg). För mig funkar det (fast man får spela klippen i QuickTime player)
och det är väldigt praktiskt att kunna detta. Jag har lagt in några Twilight klipp och
kommer därför som exempel använda en Twilight trailer till mitt exempel.

Steg 1 - Hitta en video
Okej, det första steget vi måste göra är att hitta en bra video, jag brukar använda
Youtube (klicka på länken) och det är det enda jag har prövat men det funkar.
Skriv in videons namn, i detta fall Twilight trailer. Flera resultat kommer upp och
klicka på ett och se om det är det klippet du vill ha.

Den text du kopierar kallas URL koden. Denna kod är länken till klippet och det är den du ska
använda.

Steg 2 - Vilken hemsida
Det finns flera hemsidor men av dem jag har prövat (fem stycken) funkade bara denna sida:
(Klicka för att gå till hemsidan)

Steg 3 - Vad ska man skriva/göra
När du kommit in på sidan finns det tre alternativ, den första (som du redan har) ska du inte
använda, utan det är den andra du ska använda. Den som heter Download videos (ganska
uppenbart XD) Och där finns det flera fält du ska fylla i.
Steg 3a - Första fältet - URL koden
I den första rutan ska du klistra in URL koden du tidigare kopierade.


Steg 3b - Andra fältet - Vilken fil
Nu ska du välja vilken fil du vill ladda ner videon i, och om du vill (som jag) ladda ner den
till ipoden trycker du på ipod.

Steg 3c - Tredje fältet - Skriv in mejl
Nu måste du skriva in din mejl så att dem kan skicka adressen till dig och du ska kunna
via den ladda ner videon.


Steg 4 - Sista fältet - Kontrollera
Nu är allting klart, fast en grej måste du göra du måste kontrollera att du har skrivit
in rätt så att det inte blir något fel. Och när allt är rätt trycker du bara på Convert.

Lycka till! Jag hoppas det går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback