So prov, lag och rätt

Idag hade vi prov på lag och rätt. Det är inte mitt favorit ämne och
det är ganska krånligt, enligt mig. Man ska kunna vad alla domstolar
heter och vad/när man är där. Man ska kunna massor av ord, som t.ex. mened.
Det är massor av krångliga grejer. Fast jag tror ändå det gick ganska bra
eftersom jag bara har tränat en gång. Jag vet,
jag är väldigt sen. Det blir alltid så för mig, jag måste verkligen tänka på det.
Man skulle läsa tjugo sidor i vår bok, fast sedan hade vi fått ett papper med
alla frågor vi skulle ha. Så det var ganska enkelt.

I morse hade vi gumnastik, vi görde redskaps gympa. Eller vad man nu ska kalla det?
Vi hade rep, ringar, långmatta och en sådan pinne. Jag vet inte vad det heter.
Men det gick faktiskt ganska bra. Jag klarade mig väldigt bra.

Vi hade lite No och sedan lite matte. Det var inte så mycket speciellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback