Nytt elevensval

Idag fick vi äntligen veta vad dem nya elevensval skulle bli.
Det fanns några som redan funnits.
Det fanns fyra olika saker, och sedan några grejer (fördjupningar);

Kultur
Då kunde man välja sång och dans. Då får man vara med i musikalen.
Sedan fanns det konst, då kan man göra massor av textil grejer,
man kan sy kläder, göra smycken, rita och göra massor av grejer.
Sedan var det nog något mer.

Hälsa
Då kan man välja mellan några olika sporter.
Det kan vara många sporter, man får vara med och bestämma lite.
Det är som att åka på studiebesök, man får åka och klättra, simma m.m.
Och sedan kan man bestiga kebenekaise.

Teknik och miljö
Det är då man kan göra mer No grejer. Man kan titta på stjärnor, mecka med moppar,
man kan göra vetenskapliga grejer. Det fanns mest grejer där på.
Man kan också titta på vilka nobel pristagarna är också (typ).

Media/Internationellt utbyte
Det var denna jag valde som första val. Julia valde den också, och kanske Hanna.
Då kan man göra någon skoltidning, man får skriva noveller, rita, och bara göra
saker jag tycker är roliga. Man kan också få lära sig hur man bygger hemsidor.
Det tycker jag verkar roligt. Och sedan kan man få forska i länder, resa lite
och göra utländska grejer.

Det var alla, jag tycker det ska bli roligt med dem nya, för förut
var det lite enformigt. Eller vad jag ska säga, det var som om
allt var väldigt enformigt. Det var antingen, idrott, musik m.m.
Men jag tycker att det här kommer bli mycket bättre, det kommer bli en rolig del i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback