Tillbaka i det kalla

Nu är jag äntligen tillbaka till Sverige igen, efter en lång tre veckors semester i Thailand.
Det har vart väldigt härligt, fast man har saknat gamla Sverige, lite. Jag kände att jag ville
åka hem men ändå inte, jag fattar inte riktigt hur det ska gå ihop. Men nu är jag hemma igen
och vaknade väldigt tidigt eftersom det kommer ta ett tag att ställa om tiden igen.

Förra gången vi var i Thailand då var det mer utflykter och sådant nu var det mer kultur.
Vi har sett väldigt många tempel och sett den stora liggande buddhan, jadebuddhan och
många fler. Det har vart väldigt häftigt. Och jag har fått reda på att varje
dag har en egen buddha. Jag tror att det är så att man är född på t.ex. en fredag
(som jag är) så ber man till en speciell buddha. Och alla barnen i familjen Larsson
 är födda på en fredag. Och vår buddha står med armarna i kors över bröstet.
Sätter in en bild så ni förstår. Och det betyder hälsa.

Det finns en buddha för varje dag, förutom på onsdag, då finns det två en för dagen
och en för kvällen. Det är många grejer man måste komma ihåg.


Jag har gjort massor av grejer, klappat tigrar (äntligen) och det är ganska stort för mig eftersom
jag älskar tigrar. Mitt favoritdjur, det har vart det ganska länge. Jag har varit i MBK ett stort
köpcentrum med typ 100 affärer av varje sort, som t.ex. mobil, elektronik, skor, ja av varje sort.
Men det har varit en härlig tid. Och jag kommer inte kunna skriva allting som jag har gjort. Det skulle
ta väldigt lång tid.

Kommer tillbaka snart och skriver mer om mitt så intressanta liv efter jag vart och handlat lunch.

Kommentarer
Julia säger:

Weey! Du är hemma! Sitter i skolan, har idrott om ungefär 30 minuter ^^ Hoppas att du har det bra, och att vi syns i skolan imorgon!

2009-01-14 | 11:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback