Vad ska jag säga

Ja, jag ska försöka få igång bloggandet igen. Men jag har ingen lust att blogga om mitt
liv. Jag vill bara blogga om twilight, twilight är det enda jag kan tänka på och sedan
så skriver jag och Julia en blogg tillsammans och då vill jag inte blogga om samma sak
igen men jag ska ändå försöka få upp tempot igen. Jag kan börja med att skriva min dag för
er. Men bli inte besvikna om det inte är så bra text.

Hela min långa dag
Min hela dag har varit väldigt bra, fast inte den bästa dagen jag har upplevt. Men det har varit
en bra dag och det har inte varit en dålig dag. Så nu ska jag beskriva den för er.

Idrott
Först ut kom idrotten och på den fick vi göra tre grejer som hade med koner att göra.
VI körde den klassiska gamla staffeten där man ska springa runt konerna och försöka ta
det andra laget. Vi hade samma lag under hela lektionen och vi hade ett bra lag.
Vi körde också en grej där ena laget ska springa omkring och välta koner och det andra laget
ska resa dem upp igen. Det var inte värdens roligaste grej men man klarar sig igenom det.
Vi körde också sedan sista grejen var att man delade planen på halva och sedan skulle man
försöka ta konerna på lagets andra sida. Och när man trädde över linjen till det andra lagets
sida så kunde man bli tagen. Och såklart vann mitt lag alla tävlingar vi körde.

No
Det var helt lugnt gällande detta ämne. Vi håller på att skriva om drogen, inte direkt min favorit
grej man kan skriva om. Hanna och jag håller på att skriva om doping. Det är en drog som man
använder för att t.ex. få bättre resultat inom idrotten och för att bygga upp sina muskler.
Använd den inte, man blir mer lik det motsatta könet, killar mer feminina och tjejer mer maskulina.

Spanska
En liten grupp på fyra personer gick ut och fick göra en liten pjäs som handlade om några som
skulle beställa något i en kafeteria, inget stort. Vi andra fick jobba vidare med hälsningsfraser
och det var inte mycket att prata om.

Matte
Eftersom jag har missat lite grejer när jag var i Thailand så fick jag gå med Linn (matte lärare) och
några andra för att jobba lite "offside" och Linn visade oss några grejer. Lite mer vinklar och mer
om cirklarnas omkrets.

So
Under hela So lektionen såg vi en film om vulkaner och den var faktiskt ganska intressant.
Man blir lite rädd när man ser något sådant, sådant som naturen åstakommer. Man är glad
att man inte bor nära en vulkan.

Det var min dag och jag skriver mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback