Vi älskar kvinnor som står för sina kurvor

Såklart vi gör det. I det senaste FRIDA numret så fanns det en sida med kvinnor som inte brydde sig om att vara smal som en sticka. Utan dem tänkte mer på att leva ett nyttigt och hälsosamt liv.
Några av dem kvinnorna eller vad jag ska säga var Jessica Simpson, Fergie, Christina Aguilera och Tyra Banks. Och sedan var det även några fler. Jag tänker sätta in bilder här nedan och sedan sätta in några citat som dem kändisarna har sagt om deras utseende och vikt.

Jessica Simpson;

"Kurvor är bättre. Jag förstår inte grejen med att vilja vara en planka. Det
är inte bra för ditt hjärta, det är inte bra för själen: det är känslomässigt
destruktivt." - Jessica Simpson

1.                             2.                          3.                            4.

1. "Jag älskar att vara i form, men jag siktar inte på det orealistiska målet
att vara supersmal. Jag är inget stort fan av den pinnsmala kroppen." - Fergie

2. "Jag har rumpa, jag är grek - jag kan inte hjälpa det!" - Kelly Clarkson

3. "Som tonåring hatade jag verkligen mina kurvor. Jag var ganska äcklad
av mig själv... Jag har alltid behövt jobba med min kroppsbild men nu
känner jag mig mycket mer säker i mig själv. "Carmen Electra

4. "Jag har alltid haft lite kurvor, även innan jag fick barn. Men min kropp har
förändrats nu. Jag älskar kvinnliga kruvor!" - Christina Aguilera

Jag tycker det är jättebra att dem är kändisarna säger att det inte är fel att ha kurvor. För det är inget fel med det och det är mycket press på oss flickor idag, hur vi ska se ut och sådant. Och den figuren tidningar sätter upp hur vi ska vara, så ser ingen ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback