Hemma från lägerskolan

Skuleberget

Då var man hemma igen.

Kom hem vid halv fyra tiden efter att ha gått upp 06.30, städat och åkt buss i sex timmar. Den här resan kändes bättre än dit resan. Eftersom jag inte sov så mycket ikväll, ingen gjorde det så låg de flesta och sov i bussen. Jag sov tills vi stannade för lunch. Det var lite svårt att hitta en bra ställning att ligga och sova i, men jag lyckades tillslut.

Till lunch blev det ost- och skinkmacka, festis (den som smakar som pigelin) och ett kinderägg för mig.

Efter lunch startade dem en film om vad som hände med ett av planen som blev tagna då World Trade Center olyckan inträffade. Jag kommer inte ihåg namnet på filmen, vilket jag bestämde mig för att minnas. Jag är verkligen dålig på att minnas. Den filmen var otroligt sorglig.

En kille i min klass sov nästan hela resan igenom. Han såg verkligen helt slut ut. Det såg lite gulligt ut när han låg och sov som att ingenting någonsin skulle kunna väcka honom.

Det ska bli otroligt skönt att sova i min egna säng efter att i två dagar har sovit på golv i väldigt korta perioder de två kvällarna vi spenderade där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback