STOR STÄDNING (Försök 2)

Japp, nu försöker jag mig på storstädning igen. Igår gick det inte så jättebra.
Men det känns som att jag kommer få en bra början på städningen idag, om man bortser från att jag skulle börjat städa för någon timme sedan.

Jag gjorde mig i ordning och sedan kom jag på att jag borde sätta upp håret, vilket jag gjorde, en knut, sedan sprang jag omkring och letade efter ett hårband som hade gömt sig, jag hittade inte hårbandet. Sedan kom jag på att jag borde ha ett förkläde, ni vet ett sådant sött som de har i alla manga och anime serier, så jag började kika omkring på internet. Jag blir väldigt lätt distraherad. Men efter att jag skrivit klart det här blogg inlägget så ska jag börja städa.

Jag ska...
...bädda sängen
...plocka upp och hänga in kläder fint i garderoben
...plocka upp övriga grejer från golvet och placera dem på rätt plats
...städa skrivbordet
...dammsuga
...gå igenom och rensa allt som kan bli genom gått och rensat
...damma och torka med trasa
...moppa golvet


Det blev ett par Rilakkuma björnar så det är nog dags att jag sätter igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback