Uppsala

Igår åkte jag och Lovisa till Uppsala för att träffa hennes kompis John. Först var jag lite osäker gällande följa med delen. Jag tänkte att det säkert skulle bli lite jobbigt och konstigt för mig att vara med eftersom de säkert skulle sitta och snacka hela tiden och jag skulle sitta lite bredvid och vara helt tyst. Men så blev det inte... Jag var inte lika flummig som jag brukar vara (ibland).

Lovisa och jag åkte tjugo i tolv till Upplands-Väsby och där tog vi ett Upptåg till Uppsala. När vi var framme insåg jag att jag behövde gå på toa så vi började gå för att hitta en toa och bestämde oss för att efter det skulle Lovisa ringa/sms:a John och säga att vi var här. Fast sedan så är John på andra sidan gatan med sin kompis som jag tror hette From. I alla fall så går vi till McDonalds för att äta. Lovisa beställer som vanligt en mellan chokladmilkshake och en chicken wrap, jag beställde ett glas fanta och pommes frites. Jag åt typ två pommes innan jag blev mätt, John och From åt upp det Lovisa inte åt upp, eller de rättare sagt snodde hennes milkshake och sedan fick de även mina pommes frites.

Sedan vandrade vi omkring lite och gick tillslut till en park. Kommer inte ihåg vad den heter typ stadsparken eller någonting sådant. Vi hade lite roligt där, satt ner i gräset och snackade. Ellie Froms kompis kom även dit. Efter det vandrade vi omkring lite mer. Sedan gick Ellie och From någon annan stans och vi gick till en annan park och satt där ett tag. I den parken hittade vi bl.a. flygande maskar vilket vi alla tyckte var otroligt underhållande. Förutom när en mask bestämde sig för att fastna på min tröja då jag fick lite panik. efter parken gick vi till McDonalds för att äta middag.

Lovisa beställde en stor choklad milkshake så att hon och John kunde dela, en chicken wrap och två pajer till John (en jordgubb och en äpple). Jag själv beställde pommes, 6 st chicken mcnuggets och ett glas fanta (röd fanta som jag är lite galen i). Jag orkade några pommes och fyra chicken mcnuggets och jag borde ha orkat mer eftersom jag inte har ätit något på typ hela dagen men men. John fick det jag lämnade. Och sedan för att jag var så slut på energi köpte jag en glas med nonstop bara för att få i mig lite energi. Vi gick ut från McDonalds då det började lukta prutt. Innan det hade både Lovisa och John snott lite av min glass.

När vi vandrar omkring och jag går omkring och äter min glass och är nöjd med livet tappar jag skeden. Jag försöker dricka glassen vilket inte går så bra. Jag får glass över hela näsan och medan Lovisa hjälper mig att få bort det så snor John min glass och börjar blanda med sitt finger för att få upp glass. Så han är den som äter upp glassen... I alla fall vandrar vi omkring lite mer innan vi går till tågstationen.

Där sitter vi på ett par bänkar ett tag och både Lovisa och John får till varsit creepy face. Jag tänker inte ens försöka. Sedan eftersom John hade lovat att snacka lite brittiska så börjar han läsa ur Vamprie Diaries som han har i sin väska. Det första han slår upp är en sex scen. I alla fall så är hans brittiska awesume.

Sedan åker vi hem. Och jag har bestämt mig för att nästa gång Lovisa ska träffa John så vill jag vara med. Dessutom vill jag åka till Uppsala igen.

I alla fall är jag glad att jag följde med. Det var roligare än jag hade trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback