Midsommar

Midsommar firandet i år har varit extra roligt.
Och det är bara för att två av mina sysslingar varit ute på landstället tillsammans med oss. Senaste gången jag sett dem var för två år sedan, och mycket hade förändrats. Den äldsta, syssling #1 är lika gammal som mig, alltså sexton, och den andra, syssling #2 är lika gammal som syrran, alltså fjorton. Alltså senaste gången var jag och syssling #1 fjorton, och syrran och syssling #2 tolv. De var längre, och inte lite. Syssling #1 är nu 1,94 m, och syssling #2 är 1,80 m. Det betyder att båda är längre än mig. Det var i alla fall sjukt roligt att se dem igen.

 

Dem två sysslingarna är de artigaste och trevligaste personerna jag känner, plus de är grymt underbara. Jag hade roligare än vad jag haft på länge, och jag mådde otroligt bra i deras sällskap. Vi spelade kort, körde några lekar, badade (de flesta av oss), bastade (vilket jag inte brukar gilla, men eftersom det var rätt sällskap så var det faktiskt roligt), åt jordgubbar och ostbågar, och vi tittade på Star Wars (II och III).

 

Jag älskar Star Wars, och det visade sig att syssling #2 tyckte likadant. Det var underhållande att titta på de två filmerna med dem. Efter vi tittat på Star Wars II pratade vi om det hela dagen, plus Sagan om Ringen vilket gjorde de andra lite irriterade eftersom de inte kunde lika mycket om det som vi. Syssling #1 fick för sig att jag kunde filmerna utantill eftersom jag ibland satt och mimade med linjerna, och visste det mesta som skulle hända. Dessutom fick han för sig att jag spelade World of Warcraft i hemlighet.

 

Jag tänker inte skriva så mycket mer eftersom vi gjorde en hel del. Men jag hade grymt roligt.

 

KYCKLING BAKAR BRÖD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback