Re-reading Eragon, igen

Började läsa Eragon igår.

 

Tycker att det är dags för Murtagh att dyka upp. Fast samtidigt så vet jag att när han dykt upp dröjer det inte länge förrän Brom försvinner. Det här kommer låta konstigt, men gud vad jag saknat karaktärerna. Ibland är det konstigt hur fäst man blir vid karaktärer.

 

Den här serien har gett mig så mycket. Dags för töntigheter. Under en period var jag och en kompis helt galna i den här serien. Det var det enda vi pratande om. Vi lärde oss språket. Jag gjorde en mini version av Murtagh's svärd (inte Zar-roc). Vi döpte alla bollar på min studsmatta efter karaktärer. Vi åkte omkring på två minibilar - min kompis åkte på den blåa - Saphira och jag åkte på den röda - MD (eftersom Thorn's namn då ännu inte avslöjats). Och nej, vi var inte så små som ni kanske tror.

 

Atra esterní ono thelduin. Mor'ranr lífa unin hjarta onr. Un du evarínya ono varda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback