Samhällskunskap!

Idag, under de sista två timmarna av skoldagen, skrev jag prov på svensk politik. Fyra frågor som kräver ordkunskap, såklart kunskap om den svenska politiken och hur man argumenterar, ser saker från olika perpektiv och skriver en lång text.

 

Dagens hålltimme spenderades i ett datarum med ett par klasskompisar. Vi försökte plugga, genom att jag skulle ställa frågor högt så att Oskar skulle kunna svara på dem, sedan skulle vi lägga till saker ifall han hade glömt något). Vi blev lite distraherade ibland och kom in på helt andra samtalsämnen. Jag hoppas verkligen att det gick bra för dem. De förtjänar ett bra betyg!

 

Jag vet inte hur det gick för mig, hoppas att jag får åtminstone ett C. Jag är helt säker på att Sofia kommer att få ett högre betyg än mig. Hon är smartare än hon tror, dessutom om hon har ett högre betyg ska hon köpa en vaniljmunk till mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback