How To Train Your Dragon

Filmen utspelar sig på Vikingatiden och handlar om Hiccup (Hicke på svenska), som bor i vikingabyn Berk. Trots att Hiccup är Hövdingens son är han en riktig mes, och till skillnad från resten av stammen misslyckas han varje gång han ska döda en drake - vilket är deras livsstil. Men när Hiccup väl lyckas att fånga en drake, som dessutom anses vara den farligaste, blir han och draken bästa vänner och Hiccup upptäcker att drakar inte är farliga alls. När ingen tror honom måste Hiccup göra allt för att stoppa byns stora planer på ett gemensamt anfall mot drakarnas näste.

 

Filmen är underbart gullig. Man faller för Hicke direkt eftersom han är en underbar person även ifall han klantar till sig ofta och inte är lika stark som de andra vikingarna. Man känner igen sig i hans situation, att han är olika andra och försöker att passa in när han egentligen är en annan person. Ibland kändes filmen lite hemsk för Hicke's far accepterar honom inte, och ser honom som en besvikelse eftersom han inte är lika stark och stor som de andra vikingarna. Men filmen är underbar och den kändes lycklig. Jag förstår inte varför jag inte sett den tidigare.

 

 

Det ska även komma en How To Train Your Dragon 2. Jag tycker att första slutade bra. Men om de lyckas göra en uppföljare så ska jag inte klaga. Men det är ganska lätt att göra en dålig uppföljare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback