Andra dagen av åk 2 ✔

Igår och idag, ädge de första två dagarna av åk 2 rum. För mig (och alla andra tvåor på Rudbeck) är det mycket att ställa om till. Man har en klass och en lärare för varje kurs, vilket betyder att det är en hel del nya namn som man måste lära sig. Efter att ha kört en namnlek på företags ekonomin kan jag nu namnen på de flesta klasskamrater i den klassen.
 
Jag är en av de mobbade i min mentorsgrupp då jag har tidig lunch, vilket jag trodde jag var ensam om. Som tur var så är jag inte det. Två andra från min mentorsgrupp har lunch samma tid som jag. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Har även ett par lektioner (under denna period är det svenska,spanska och matte) med personer jag känner. Är alltså inte helt ensam, haha.
 
Men det känns bra. Säger som jag gör inför varje skolstart: Denna termin ska jag verkligen kämpa. Börja med läxor och arbeten i tid. Och allt sådant. Och precis som vid varje skolstart så känns det som att jag kommer orka hålla denna moral uppe under hela året. Men, i år gäller det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback