We Didn't Start the Fire

Blev väckt lite efter fyra av att min madrass ramlade på sniskan. För er som känner till detta problem vet ni precis vad jag pratar om, för er andra kanske ni inte får upp en bild i huvudet. I alla fall så lutar den med cirka 40°. Försökte lyfta upp den igen, så att den skulle ligga rakt, lyckades då "hyvla" bort en liten bit hud på pekfingret, har alltså en cirkel med ingen överhud och det svider som in i h. Gick ner och la mig i soffan, för att vid sex uppgraderas till pappas säng.
 
Mittkurssamtal ägde rum under morgonslektionen (företagsekonomi) och efter att några killar släkt i klassrummet och dragit ner persiennerna la jag mig till rätta med armarna på bänken och slöt ögonen. Och det var så de två första timmarna av skoldagen såg ut.
 
På historian fortsätter vi att prata om personerna, händelserna och sakerna som nämns i låten "We Didn't Start the Fire av Billy Joel.
 
Harry Truman, Doris Day, Red China, Johnnie Ray
South Pacific, Walter Winchell, Joe DiMaggio
(kan ärligt säga att jag nu kan de två första raderna)
 
Denna blogg blir allt mer och mer lik en matblogg, så jag tänkte varför inte lägga upp ännu en bild?! Här har ni alltså mitt mellis (slog till stort eftersom jag inte ätit någon lunch). Varm macka och en liten tallrik med äpple, naturell yoghurt, rostade solroskärnor och lite honung. Kan intyga om att det var ett riktigt bra mellanmål! Så gott att jag nästan blir sugen på mer när jag ser bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback