The Mortal Instruments: City of Bones

 
     When her mom is attacked and taken from their home in New York City
     by a demon, a seemingly ordinary teenage girl, Clary Fray, finds out
     truths about her past and bloodline on her quest to get her back, that
     changes her entire life.
 
     regissör: Harald Zwart, släpptes: 2013, genre: äventyr-fantasy-action
 
I fredags var jag och såg City of Bones med Rebecka, Sofia (J) och Melina. Jag hade sett fram emot denna film ett bra tag, och sedan kom tillslut premiärdagen. Tyvärr tror jag att jag byggde upp alldeles för höga förväntningar. Filmen var bra, men inte lika fantastisk som jag hade väntat mig. Jag tror att anledningen var att jag läst så mycket positiva åsikter om filmen (fast det är väl bara dem man ser på tumblr och twitter).
 
Det kändes som att det fanns saker som saknades, och att den var för kort. Självklart kan man inte få med allting som händer i boken, men jag håller inte med om alla beslut de tog gällande uteslutningar, tillägg och ändringar. Det kändes inte som att man fick lära känna karaktärerna, och som att hela berättelsen var påskyndad. Helt plötsligt stod Clary och Jace och kysstes. Dock måste jag medge att skådespelarna gjorde ett bra jobb, det är ju inte deras fel att manuset inte var det bästa. Måste såklart även påpeka Valentines hår - vad hände?!
 
Hoppas verkligen att andra filmen blir än bättre adaption.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback