Now You See Me

 
     An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who
     pull off bank heists during their performances and reward their
     audiences with the money.
 
     regissör: Louis Leterrier, släpptes: 2013, genre: brott-mistery-thriller
 
Igår var jag äntligen och såg Now You See Me med Bella och Julia. Vi hade pratat om att gå och se den ett bra tag, och det är en film jag sett fram emot att se sedan trailern kom ut. Sedan kom sommarlovet och premiären, men alla hade planer. Var orolig att den skulle hinna försvinna från duken innan vi kunde hitta en datum som passade alla.
 
Har nu efteråt läst på flera olika sidor att det är en film som ber om att man inte ska tycka om den, trots det gillade jag den, och jag vet att det är flera som står på samma sida. Jag gillade valet av skådespelarna, speciellt med de fyra HorsemenJessie Eisenbergs karaktär hade definitivt det häftigaste namnet (Daniel Atlas), flera av hans linjer var klockrena och förhörsscenen var imponerande. Woody Harrelsons karaktär var underbar. Isla Fishers karaktär hade en fantastisk introduktionsscen. Och Dave Francos karaktär var häftig. Jag menar hans fighting-scen var helt otrolig. Blev inte lite imponerad. Blev i stort sett egentligen imponerad av alla trick som utfördes av magikerna. Måste så klart även nämna plot twisten på slutet - HOLY COW, I DID NOT SEE THAT COMING! (trots att man kanske borde ha gjort det)
 
Ska definitivt köpa filmen när den kommer ut på DVD den 2 oktober.

Trackback