december bookhaul

 
 
För att citera George R.R. Martin (från A Dance with Dragons): "A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one."
 
Denna månad har det ändå gått ganska trögt med att läsa. Speciellt de sista veckorna. Dock är det inte för att jag tappat intresset, mer för att jag har titta på anime (vilket kräver ens totala fokus då det endast är  engelska undertexter) och läst One Piece (är nu ikapp igen). Har ändå införskaffat mig ett par nya böcker. En hel bunt som ni ser.
 
     ♡ One Piece 58, 59 och 60 av Eiichiro Oda
     ♡ High School Debut 2 av Kazune Kawahara
     ♡ Cinder (Lunar Chronicles #1) av Marissa Meyer
     ♡ Scarlet (Lunar Chronicles #2) av Marissa Meyer
 
 
 
     ♡ Rapture (Fallen #4) av Lauren Kate
         - håller just nu på att läsa denna bok. Det är inte världens bästa, men jag har
         fäst mig vid karaktärerna, och gillar storyn. Det är bara skrivandet som är
         jobbigt, och vissa meningar så himla cheesy. (är helt kär i hur baksidan ser ut.)
     ♡ Fallen in Love (Fallen #4.5) av Lauren Kate
     ♡ The Fiery Heart (Bloodlines #4) av Richelle Mead
         - första boken jag fick hemskickad var vattenskadad, och när jag fick hem denna
         var jag mitt uppe i en annan bok, den är dock näst på tur.
 
 
     ♡ Legend (Legend #1) av Marie Lu
     ♡ Prodigy (Legend #2) av Marie Lu
     ♡ Champion (Legend #3) av Marie Lu
         - har läst första boken i serien, och oh boy. Vet inte om jag ska vara glad eller
         inte att alla böcker har kommit ut, och att jag har hela serien.
 
 
 
     ♡ The Raven Boys (The Raven Cyce #1) av Maggie Stiefvater
     ♡ The Dream Thieves (The Raven Cycle #2) av Maggie Stiefvater
         - har hört att det är många som älskar denna serie, och har länge velat läsa den.
         Det känns som att jag kommer falla lite för alla raven boys precis som Blue gör
         (ja, har sett lite quotes).
     ♡ World After (Penryn & the End of Days #2) av Susan Ee
         - första boken är definitivt en av mina favoriter. Denna bok var inte lika bra,
         men nära därpå. Är helt kär i både Penryn och Raffe.
 
 
 
     ♡ Throne of Glass (Throne of Glass #1) av Sarah J. Maas
     ♡ The Selection (The Selection #1) av Kiera Cass
     ♡ The Elite (The Selection #2) av Kiera Cass
 
Har även tre böcker på väg, men brukar bara räkna med de böcker som jag faktiskt har och kan hålla i. Som ni ser har jag alltså en hel del att läsa, men det är bättre att ha för många böcker att läsa än inga alls. Hoppas ni får lite inspiration till att läsa, och om ni läst någon bra bok nyligen, vilken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback