Divergent

 
Har under de senaste två dagarna läst ut Finale, sista boken i Hush, Hush-serien samt börjat läsa Divergent. Har nu fem kapitel kvar och är helt kär i boken. Visste att jag skulle älska den så fort jag läst första meningen. Den är välskriven och målar lätt upp bilder i mitt huvud. Älskar den verkligen! Är glad att jag köpte andra boken samtidigt så att jag kan börja läsa den direkt efter jag är klar med Divergent. Läser den även i lite lagom tid till att tredje och sista boken som kommer ut 22 oktober 2013 och till filmen som kommer ut 21 mars 2014 (haha, bara 10 månader kvar).
 
In a future Chicago, 16-year-old Beatrice Prior must choose among five predetermined factions to define her identity for the rest of her life, a decision made more difficult when she discovers that she is an anomaly who does not fit into any one group, and that the society she lives in is not perfect after all.
 
Ah, älskar verkligen böcker! Förstår inte hur man inte kan göra det. Blir ärligt talat som en missbrukare med böcker: jag tänker på det hela tiden, glömmer bort var jag är när jag läser och tar med mig boken jag läser över allt. Vad skulle livet vara utan böcker?
 
Tänkte även nämna att jag och Sofia idag bestökte Hemmakväll, och köpte då godis (efter detta är det stopp) och filmerna The Perks of Being a Wallflower och Snow White and the Huntsman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback