The Spectacular Now

       
 
A hard-partying high school senior's philosophy on life changes when he meets the not-so-typical "nice girl."
 
Author: Tim Tharp
Published: 
1 juli 2013 av Ember
Format: 
Paperback
Source: 
Bokus, för 73 kronor
Genre: 
YA, contemporary, romance
Favourite character: Sutter, på grund av hans sätt att tänka och fria själ.
Other notable characters: Cassidy, för att hon kändes äkta och var en bra människa.
Opinion about the cover: Brukar inte köpa böcker med filmomslag, men gillade faktiskt detta omslag mer än orginalet.
 
Jag blev helt uppslukad av Sutters sätt att tänka och se på saker. I stort sätt är han raka motsattsen till mig; Han är uttåtriktad och kan bli kompis med vem som helst. Han är mitten. Han är festen. Han är komedin. Självklart fanns det fel med honom, som det finns med alla människor, t.ex. skulle han kunna dricka betydligt mindre.
 
Jag har länge sett fram emot filmen, och behövde såklart läsa boken innan, dock tycker jag att boken var lite utav en besvikelse. Den var inte dålig, men inte heller värst bra. Det kändes som att efter halva boken tog den inte de vändningarna som jag ville att den skulle ta. Inte behöver den vara dålig för det, men tycker inte heller att den var värst bra heller.
 
Jag är dock glad att jag läste den, och i vissa aspekter i livet ska jag försöka att se det ur Sutters ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback