Jag är lite sjuk!

Idag är jag sjuk.
Jag har ont i huvudet och ont i magen.
Jag har tagit huvudvärkstabletter, det hjälper huvudet men inte magen.
Jag hoppas att jag snart blir frisk för det är inte roligt att vara sjuk.

Jag har nästan läst hela tiden och bloggar lite nu.
Jag hoppas att inte mamma blir sur för att jag bloggar.
Hon sa att jag måste vila mig och inte titta på tv och spela dator.
Men jag ska bara skriva en liten stund.

Flying dragon

Drakens klara silver ögon
Jag ser en skugga, den sveper över landskapet.
Seglar förbi mig och försvinner utom siktet.
Jag hör en duns bakom mig, vänder mig om
och stirrar på ett stort svart fjälligt huvud.
En varmm ånga strömmade ut från varelsens näsborrar.
Jag backar två steg och ser en stor drake framför mig.
Drakens klara silver ögon.

Dens fjälliga kropp sträcker sig meter bort.
Dens kraftiga ben är fint böjda och kurviga.
Ur dens svan sticker kraftiga taggar ut och
den svänger fram och tillbaka och snuddar nästan vid marken.
Ansiktet har en kraftig kontur, kraftiga käkar och
Drakens klara silver ögon.

Vingarna sitter avslappnade mot drakens fjälliga kropp.
Dem är redo för att flyga igen och sväva i luften.
Draken vrider på huvudet och öppnar gapet.
Syl vassa tänder fanns i munnen och en sträv orm tunga.
Den vrider sig mot mig välkomnar mig upp på ryggen.
Drakens klara silver ögon.

Jag kliver upp orolig över om jag skadar draken.
Jag sätter mig där halsen börjar.
Mina ben skaver redan mot drakens hårda fjäll.
Den fäller ut sina tunna men starka vingar.
Vi lyfter jag och draken,
Drakens klara silver ögon.


Kommentarer
Faye säger:

Blogg.se är
så klantiga att dem har gjort så att
min blogg inte längre fungerar.
Jag skickade den till puplishme.se
och nu funkaringet.

2008-05-21 | 14:46:56
Bloggadress: http://watershell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback