Reunion

Man kan säga att det var första skoldagen efter sommarlovet, men det är ett ganska felaktigt påstående. Jag var i skolan i cirka 45 minuter. En kvart för att det inte gick någon tidigare buss, och en halvtimme med mentorsgruppen. Det kändes inte som att det hade gått två månader sedan jag sett dem förra gången. Speciellt inte när jag såg Melina och Sofia. Det var som att det bara gått en vecka. Har saknat dem!
 
Efter mentorstiden (då vi bland annat fick veta att skolkatalogen ska bestå av små bilder på alla elever istället för klassfoton) åkte jag, Rebecka, Melina och Sofia iväg till Sollentuna centrum för att inhandla något ätbart. Själv köpte jag en dd och en liten burk keso med någon typ av müsli (fast ändå inte riktigt müsli). Därefter bestämde vi oss för att ta bussen hem till mig, men inte innan ett snabb besök på Akademibokhandeln där jag köpte The Indigo Spell, vilket betyder att jag nu är ägare till hela Bloodlines-serien (i alla fall de böcker som blivit utgivna).
 
Hemma bänkade vi oss framför TV:n, och då jag startade dök TV-serien H2O: Just Add Water upp som förslag och det blev snabbt klart att alla var sugna på att se den. Det var ganska roligt att alla var lika insatta, och tillsammans kunde vi i stort sett komma ihåg hela seriens gång. Vi tittade på fyra avsnitt innan det var dags för de andra att dra sig hemmåt (eftersom busskorten slutar gälla efter sju). Fast innan hemfärden passade vi på att titta på trailern för The Mortal Instruments: City of Bones, som vi även bokade biljetter till på fredag då den har premiär, Catching Fire och Vampire Academy. Det är tre filmer jag ser fram otroligt mycket inför, och höll på att dö när vi tittade på VA-trailern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback