Vampire Academy: Last Sacrifice


Lissa Dragomir is a Moroi princess: a mortal vampire with a rare gift for harnessing the earth's magic. Her best friend Rose Hathaway is a dhampir: a guardian whose blood is a powerful blend of vampire and human. Rose's life is dedicated to protecting Lissa from the dangerous Strigoi - the fiercest vampires, who will stop at nothing to make Lissa one of them.
 
Title: Last Sacrifice
Serie: Sjätte och sista boken i Vampire Academy
Author: 
Richelle Mead
Published:
1 november 2011
Format: 
Paperback, 588 sidor
Source: 
Bokus, 78 kronor
Genre: 
YA, paranormal, romance
Favourite character: Det måste nog vara Rose, trots att jag tycker att hon i slutet var lite väl självisk då hon försökte få "tillbaka" Dimitri. Väldigt, väldigt tätt därefter kommer Dimitri.
Other notable characters: Christian, Eddie, Mia, och Lissa.
Opinion about the cover: Är inte stormförtjust i det då jag inte gillar när man ser ansikten. Det är som att de försöker säga åt en hur man ska tänka sig en karaktär - stort nej, nej för mig.
Goodreads / Bokus
 
Jag har nu äntligen (efter några år) läst hela Vampire Academy-serien. Det känns definitivt konstigt att ha läst klart serien nu efter de här åren (jag läste de första fyra böckerna på en gång, och läste sedan om dem nu innan jag började på femte och sjätte boken). Jag gillade slutet, och det som ledde upp till slutet. Hela boken var full av överraskningar, och man hölls på tårna hela tiden. Det fanns saker som man inte fått förklarade för sig, men det är ju därför vi har Bloodlines-serien (tack Richelle). Och det är en bra sak att jag redan har alla tre böcker i min bokhylla.
 
Jag är så glad att Rose och Dimitri fick ett lyckligt slut, trots att jag inte riktigt höll med om sättet det ufördes på, speciellt med Adrian. Det kändes även skönt att Christian och Lissa fick ett bra slut, men jag vet inte riktigt om jag tycker att Lissa skulle bli drottning, trots att hon är ett bra val. Måste även nämna att Mias förvandling var suverän. Hon är mysig som kämpe. Dessutom älskar jag Abe och Jeanine tillsammans. Kan faktiskt se dem som ett par - opposites attract.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback