The Maze Runner

 
When the doors of the lift crank open, the only thing Thomas remembers is his first name. But he's not alone. He's surrounded by boys who welcome him to the Glade - a walled encampment at the centre of a bizarre and terrible stone maze. Like Thomas, the Gladers don't know why or how they came to be there - or what's happened to the world outside. All they know is that every morning when the walls slide back, they will risk everything - even the Grievers, half-machine, half-animal horror that patrol its corridors, to try and find out.
 
Title: The Maze Runner
Serie: Första boken i Maze Runner-serien
Author: 
James Dashner
Published:
1 augusti 2010
Format: 
Paperback, 374 sidor
Source:
Från Bokus för 78 kronor
Genre: 
YA, dystopia, science fiction
Favourite character: Thomas
Other notable characters: Newt och Minho
Opinion about the cover: Så fint!
Goodreads / Bokus
 
Avslutade idag på jobbet The Maze Runner. Efter det första kapitlet, vilket bestod av cirka 4 sidor, gissade jag att jag inte skulle tycka om boken värst mycket. Jag gillade inte att jag inte förstod vad som hände, men det är precis det som är syftet. Man ska inte förstå vad som händer. Jag blev sedan fångad. Jag satt och sträckläste och hade verkligen svårt att lägga ifrån mig boken. The Maze Runner var verkligen en sidvändare. Det kändes dock som att det gick lite snabbt mot slutet, men jag gissar att det är på grund av att det är del av en triologi vars äventyr sträcker sig genom alla tre böcker.
 
Önskar att jag hade beställt alla tre böcker på samma gång då jag vet att det kommer dröja ett tag innan jag får beställa hem fler böcker. Har självklart en hel del böcker att läsa under tiden, men ni vet hur det är; När man väl börjat läsa en serie kan man inte sluta.
 
Har även filmen att se fram emot, som bland annat involverar Dylan O'BrienKaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster (Jojjen ReedGame of Thrones) och Will Poulter (EustaceNarnia: The Voyage of the Dawn Treader) och släpps den 14 februari nästa år i Sverige. Gissa vem som kommer att vara på premiären?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback