The Great Gatsby

 
      A Midwestern war veteran finds himself drawn to the past and
    lifestyle of his millionaire neighbor.
 
     regissör: Baz Luhrman, släpptes: maj 2013, genre: drama-romantik
 
Igår var jag och såg The Great Gatsby med Sofia. Jag älskade den. Sceneriet var fantastiskt, och sedan kan man aldrig klaga på Leo DiCaprio. Han är en så fantastisk skådespelare (varför har han ingen oscar?), och extremt stilig. Måste definitivt läsa boken nu, och skäms lite att jag såg filmen innan.
 
Vad har jag gjort annars då? Då mina halvdagar har blivit allt kortare på grund av att alla lärare tar ut komp på lektionerna? Jo, hon bänkar sig framför TV:n och tittar på Netflix.
 
Under de senaste tre dagarna har jag tittat på TV-serien Hemlock Grove, en av Netflixs egna serier, med bland annat Bill Skarsgård. Än så länge finns bara första säsongen, men en andra säsong är bekräftad, och den består av 13 avsnitt (45 - 60 minuter/per avsnitt). Detta innebär att jag har suttit på soffan i cirka... Jag räknade ut det, och antalet timmar är för många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback