Angelfall by Susan Ee

 
   “I never thought about it before, but I’m proud to be human. We’re ever
   so flawed. We’re frail, confused, violent, and we struggle with so many
   issues. But all in all, I’m proud to be a Daughter of Man.”
 
Serie: Penryr and the End of Days
Published: 23 maj 2012
Genre: YA, dystopia, paranormal
Favourite character: Penryr - för att hon är uppfriskande, hon kan försvara sig själv, har ett intressant förflutet, är lojal, och helt enkelt är en älskvärd karaktär. (påminner mig faktiskt om Cassie från The 5th Wave). Ärligt talat Penryr är badass!
Other notable characters: Självklart Raffe - dat humor. Måste även nämna Dee-Dum tvillingarna - underbara.
Opinion about the cover: Jag-har-dött-och-kommit-till-himlen-fint.
Goodreads / Bokus
 
Har du inte läst den här boken lägg dig ifrån vad du nu håller på med och rusa till närmaste bokaffär. Jag menar allvar. Själv beställde jag uppföljaren (som släpptes i veckan) så fort jag läst sista meningen. Så bra är den! Jag började läsa den i fredags, och läste ut den i fredags. Så bra är den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback