helg ute på landet

 
Har spenderat hela helgen ute på landet som ett sätt att fira mammas uppkommande födelsedag med familj, far- och morföräldrar, morbror och hans sambo, samt andra morbror och hans småttingar. Det är få saker som slår god tid med familjen. Vi har ätit god mat hela helgen, lammbiffar, lax, hamburgare, och indisk (♥) kyckliggryta. Har även läst ut Lies skriven av Michael Grant, tredje boken i Gone-serien, och har nästan läst de sidor i One Flew Over the Cuckoo's Nest som ska göras till fredag. Har märkt att det är betydligt lättare att läsa boken när det är tyst omkring en då det krävs en del fokus för att hänga med. Har även sovit en hel del, och igår (på en lördag) somnade jag så tidigt som nio. Det som är skönt med landet, trots att jag inte brukar följa med om jag inte måste, är lugnet. Man får tid att ladda om.
 
Här hemma har jag hunnit övningsköra med pappa i en halvtimme. Har lång väg kvar till körkortet men det är skönt att känna att det går bättre och bättre. Ska ta och köpa körkortsboken så att jag även kan börja öva på teorin. Ska inte ge upp trots att det är tufft och tar tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback