Percy Jackson & the Olympians

 
After learning he is a demigod, Percy Jackson is sent to a summer camp on Long Island, where he meets the father he never knew--Poseidon, god of the sea.
 
Serie: Percy Jackson & the Olympians
Author: 
Rick Riordan
Published:
1 augusti 2011
Format: 
Paperback
Source:
Bokus, en box med hela serien för 199 kronor
Genre: 
YA, fantasy, adventure
Favourite character: Det måste vara Percy.
Other notable characters: Självklart Annabeth och Grover. Älskar Poseidon. Hade en grej för Luke.
Opinion about the cover: Såååååå fina!
Goodreads / Bokus
 
Jag har hört mycket ståhej över den här serien, samt uppföljarserien Percy Jackson & the Heroes of Olympus, men jag var ganska neutral när jag plockade upp första boken. Jag trodde att det skulle vara en bra serie, men inte en serie som jag skulle falla för. Hur fel hade inte jag?!
 
Under onsdagen förra veckan påbörjade jag den första boken, och igår läste jag ut den sista. Den här serien har gett mig SÅ MÅNGA KÄNSLOR!!! Jag älskar den. Ärligt talat har jag svårare än vanligt att beskriva hur mycket jag älskar den här serien. Det finns som sagt en uppföljarserie, vars första bok jag har beställt, men jag önskar att böckerna aldrig tog slut.
 
[SPOILER] Man förstod att Luke inte skulle överleva, men jag hoppades verkligen. Grät floder vid hans död. IT'S NOT FAIR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback