Helg på Blidö

Har nu varit hemma i lite mer än en timme, tror jag i alla fall (kollade inte riktigt klockan). Är helt slut och skulle egentligen kunna gå och sova på en gång. Men sitter i sängen och tittar på Croodarna för att inte somna alldeles för tidigt, inte för att jag tvivlar på min förmåga att sova.
 
 
Har verkligen haft det underbart. Det är speciellt mysigt med landet under hösten. För att sammanfatta helgen kan man säga: god mat, supergoda frukostar (som idag: bacon, speciell äggröra på macka som var stekt i baconfett - så gott!), alkohol, skräckfilm (The Tunnel, som typ skrämde livet ur mig då vi såg den, dock inte efteråt), hundar, små promenader till vattnet, och musik. Det är verkligen skönt att komma bort ett tag, det är lite som ett annat liv ute på landet.
 
Var visserligen tyst igår under kvällen. Vet inte riktigt varför men kände verkligen som att jag inte skulle prata. Skitkonstigt känsla. Dock försvann den dagen efter - skönt! Det är definitivt det enda negativa, som jag inte ens förstår mig på.
 
Måste även nämna att vi lyckades göra iordning allt på tjugo minuter, det sista alltså: disk, dammsuga, åka och slänga soppor, och annat lite småkrams. Det var otroligt roligt att sitta i bilen tillsammans med Karl och titta på medan de andra sprang omkring för att göra den absoluta sista saken. Vi behövde fortfarande stressa till färjan, men lite roligt: vi blev den sista bilen som släpptes på både på första och andra färjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback