Bloodlines-serien

 
Rose's story might have wrapped up in the Vampire Academy-series, but there's still lots more to tell about the other characters from that world. This spin-off series centers around Sydney the Alchemist, a human teen who's part of a group to keep the existence of vampires secret from the world. Sydney's spent her entire life being taught that vampires and dhampirs are evil and unnatural, but all that's about to change when she's forced into hiding with Jill, Adrian, and Eddie...
 
Title: Bloodlines / The Golden Lily / The Indigo Spell
Serie: De tre utgivna böckerna i Bloodlines-serien
Author:
Richelle Mead
Published: 23 augusti 2011 / 12 juni 2012 / 12 februari 2013
Format: 
Paperback, 421 / 418 / 401 sidor
Source:
 Akademibokhandeln, för 119 kronor styck
Genre: YA, romance, paranormal
Favourite character: Sydney. Från bok ett var hon inte en favorit, då var det snarare Eddie, men hon utvecklas och det fick henne en plats i mitt hjärta.
Other notable characters: Alla i deras lilla ursprungslag: Eddie, Jill och Adrian.
Opinions about the cover: Jag har aldrig varit ett stort fan av ansikten på omslag, och trots att jag inte tycker att själva bilderna på omslagen är fina, så älskar jag hur de har format titeln och ryggarna.
Goodreads / Bokus
 
Jag har spenderat de senaste dagarna hemma, sjuk. Under denna tid har jag, som jag skrev tidigare, tittat på en hel del film, men även passat på att läsa. Jag tänkte att det var dags att läsa Bloodlines-serien, eftersom jag avslutat Vampire Academy-serien för ett tag sedan - och jag har nu läst ut de tre släppta böckerna. Ärligt talat kunde Mead inte ha valt bättre karaktärer att följa.
 
[SPOILER] Mitt hjärta smälter för Adrian och Sydney. Jag menar, de kompletterar varandra. Dessutom håller jag tummarna för att Jill och Eddie kommer att lyckas hitta varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback