Jag ska få (ny och bättre)...

Jag vet att mitt senaste inlägget inte var det piggaste och mest glada inlägg man kan
skriva så jag skriver om det. Jag låter det fortfarande finnas kvar så ni kan se och
jämföra och tänka att den här versionen är mycket bättre.

Jag kommer nu skriva vad jag gjort i helgen, eftersom jag inte skrivit på länge måste
jag uppdatera. Jag hoppas ni inte har saknat mig allt för mycket medans jag var borta.

Fredag
Serveringen ägde rum då och den har jag ju redan skrivit om. Så på kvällen efter
en god måltid tacos tittade hela familjen på Mamma Mia och alla måste erkänna
att det är en mysig och rolig familjefilm (som dem flesta skrattar åt, ibland).


Lördag
En lyckad dag blev detta, nästan. Vi (tjejerna och jag) hade egentligen planerat
att åka och julhandla men eftersom båda jag och Lovisa var sjuka så ska vi
och handla nästa helg. Och det är nog lite prådis med det eftersom julen bara är
om två hela veckor. Det är lite bråttom, känns det för mig.
Men i alla fall jag, Love och Ella följde med pappa in till jobbet. Pappa jobbar på ett
eget företag som han och några "polare" bildade, det heter it-huset och det är ett
väldigt bra jobb. Och dem har ett jätteroligt ställe, dem har faktiskt Rock band. Och det
var delvis därför vi åkte in dit. Fast pappa behövde också jobba och frågade om vi ville
åka med och spela rockband. Och såklart ville vi det.
Vi kom fram vid elva (tror jag) och redan i bilen hade vi bestämt vilka instrumment vi
skulle börja med. Love hade redan paxat trummorna, och eftersom jag var hes så tog
jag gitarren. Och den var svårare än den jag är van vid, och då fick Ella börja med att
sjunga. Och det gick faktiskt jättebra, vi åkte ut några gånger innan vi riktigt lärde oss
att hantera micken och trummorna. Trummorna var roligast (enligt mig och Love)
och jag tror Ella tyckte mest om att sjunga. Och sedan gick vi och åt på en Kina
restaurant, mycket gott. Och sedan sist men inte tråkigtast.
Gick vi till SF bokhandel (sci-fi bokhandel), där finns massor av sci-fi och fantasy
böcker. Jag var helt förtrollad, men olyckligt vis var kön flera meter lång. Så pappa
sa att vi fick åka tillbaka en annan gång. Och när jag såg Breaking dawn så blev
jag helt fast. Jag visste inte riktigt om jag kunde lämna affären utan att köpa den.
Och på kvällen tittade hela familjen på Narnia (gick på feman) medan vi åt pizza.
Och jag började fundera (högt) på min önskelista. Och jag sa;
"Twilight soundtrack" och sedan inget mer och mamma tittade på mig och sa
att hon redan hade besällt hem den. Och gissa om jag blev glad. Hipp Hipp Hurra!

Söndag
Denna dag blev inte mycket gjort, började fundera på vad jag skulle köpa till alla jag
känner, eller alla jag ska ge julklappar till och jag kom inte på så många presenter
som var bra. Jag måste verkligen fundera ut något snart.
Jag städade mitt rum lite och gjorda några få läxor.

Så snart kan jag lyssna på Twilight låtar utan att behöva klicka omkring på youtube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback