Sommarlov! Äntligen O_o

Äntligen har vi fått sommarlov.
Efter en hel dag i solen så har vi äntligen fått sommarlov.
Fast efter en hel dag i solen har jag inte bara fått sommarlov.
Jag har även fått en solbränna, jag är röd under ögonen till slutet av näsan.
Det går i något konstigt mönster.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

På morgonen började vi åtta. Egentligen skulle vi börja tio över.
Men, vi behövde lite tid eftersom 6:an (vår klass) har ansvaret för Vibyskolansdag.
Då får man gå runt och göra lite grejer. Några roliga, andra mindre.

Jag och Julia hade en station som hette Smaka och gissa.
Vi valde inte världens bästa ställe att ha den på (direkt).
Vi valde att stå där solen var som starkast.
Och vi flyttade oss sedan men solen hann i kapp oss.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Lee, Louise, Isabella och Lovisa hade en annan station, den hette Super makeover.
Där kunde man bli stylad, gratis. Man kunde få en frisyr (fast utan användning av sax)
lite smink. Dem var underbara på det arbetet.
Jag tror att dem flesta blev nöjda, kanske alla.

Jag fick också en frisyr där. Jag fick en så kallad prinsessfrisyr.
Då fick man en bulle där bak och lockar med locktång där fram.
Jag förstår att ni tänker en tjej med lockigt hår behöver inte locktång.
Där har ni fel, för jag har inte sådanna lockar.

None

Jag tänker komma tillbaka och skriva mer.
Men just nu hörde jag ordet glass nämnas där nere.
Och om det är glass jag hörde så är det min andra idag.

Kommentarer
Julia säger:

Sommarsommarsommarlov :D<3

Vi kanske kan höras av imorgon? Ha det bra!

2008-06-04 | 21:00:09
Bloggadress: http://julianicole.blogg.se/
Hanna säger:

Heej!

2008-06-16 | 10:03:33
Bloggadress: http://vibyflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback