Islam prov, eller som våran lärare säger läxförhör

Idaah skulle vi haft Islam prov.
Fast man fick bestämma om man ville göra det idag eller imorgon
Jag valde imorgon.

Fast nu har jag glömt boken hemma.
Wops!! :s

Det är några sidor jag inte visste at vi skulle läsa som muslimska traditioner.
Typ om deras bröllop och andra högtider.
Hjälp! Break a leg, (till mig själv).

Undra hur det känns att bryta ett ben/arm.
Jag skulle vilja bryta en arm för att alla skriver på ens arm.
Fast det är nog ganska jobbigt.

Det som var lite tråkigt idag var att både A-C och Stefan skälde på oss.
Även om man inte var med och deltog så känner man sig skyldig.

På gympan hade vi en vikarie.
Vi körde som uppvärmning en sort staffet med bänk, hög plint och en basketboll.
Sedan körde vi någonting,
man var tre lag.
Några i varje, och man fick en matta som skydd.
Man hade inget skydd alls och några andra skulle försöka träffa en.

Det är lite svårt att förklara det.
Kanske om du är smart så förstår du.

Och sedan som avslutning körde vi killerball.
Det är alltid en klassiker.

Jag har varit och lämnat Oscars nycklar som han glömde i skolan.
Jag har ätit mellis.
Tittat på tv och dator.

Igår var morbror Ulf här.
Jag fick äta kyckling och sallad till middag.
Mums!! Super god kyckling.

Det var en ganska lång dag idag.
Vi börjar 8 och slutar 16.
Det är tufft! :-l Puust!

Jag har inte sålt några mer droppar och har ganska många kvar.
X(
Alla har typ sålt tusen.
Fast inte jag då. Och inte Hanna och Julla.

Det jag kan om Islam är muslimernas trosbekännelse.
Elller den är ganska lik,
den går så här:
Det finns ingen Gud utom Allah (vad muslimerna kallar Gud),
och Muhammed är Allahs sändebud.

Och sedan kan jag lite till.
Som deras 5 pelare.
1. Trosbekännelsen (varför trosbekennelsen?)
2. Bönen
3. Skatten till dem fattiga
4. Fastan
5. Vallfärden (man åker en gång i livet till Mekka.

Fast jag tror inte att ni läser detta.
Det är för tråkigt.

Bloggar mer om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback