Jag behöver nya böcker

Efter en väldigt kort tid behöver jag nya böcker. Jag läser väldigt snabbt
och i år har jag läst ganska många böcker. Och jag känar fem kronor för varje bok
av farmor. Så en dag kanske jag kommer att bli rik. Mångmiljonär på böcker, vilken dröm. Fast om jag ska bli mångmiljonär på böcker ska det vara för att jag har skrivit dem.

Och det är faktiskt min drömkarriär att bli en känd författare. Jag vill skriva lika bra böcker som Christopher Paolini, J.K. Rowling och några andra författare. Den drömmen har jag faktiskt haft ganska länge. Och jag vet inte om den kommer försvinna. Fast jag hoppas inte det. Tänk att skriva en lika bra serie som twilight.
Vilken dröm det skulle vara! Fast jag håller på att träna upp mig hemma, jag skriver
väldigt mycket noveller fast jag vet själv att jag måste bli bättre på att avsluta dem.

Jag skriver på en och sedan tycker jag den blir så dålig att jag avslutar, inte avlutar historien utan att jag lägger ner den och börjar på en ny. Fast ibland kan jag börja skriva på den igen, göra om lite och sedan tycka att den är bra.

Trackback