Läsdag imorgon

Imorgon är det läsdag i skolan, tydligen matte och No också.
Man ska ha med sig fika och en bok, jag vet redan vilken bok jag ska ha
med mig. Jag ska ha med mig Ljudet av ditt hjärta (Eclipse).
Vi ska ha med oss fika och jag ska troligen få lite av det vi har hemma.

För Ellas klass ska också ha samma sak som jag, jag vet inte om
Loves klass ska ha det. Men jag får fråga mamma senare.

Idag hade vi So som första och andra lektion. På första hade vi halv
klass, den andra delen hade hemkunskap.
Vi har ett häfte om lag och rätt som man skulle jobba på.
Och vi (jag, Julia och Lovisa) övade på en "pjäs" vi ska visa upp
nästa onsdag. Den är ganska bra, det handlar om en tjej (Lovisa)
som sitter och spelar något spel (elektriskt) och så kommer två andra
tjejer (jag och Julia) och "puttar" bort henne.

Den är ganska bra gjord, och Lovisa ritade upp ett super snyggt spel på
tavlan. Fast vi han inte börja innan det var Stormöte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback