Varför tar man inte spruta när man är sjuk?

En lång rubrik men inte ett så långt svar. Jag kände mig för att vara lite
vetenskaplig av mig nu. Ja, just nu.
Jag ska säga varför man inte tar spruta när man är sjuk, och svaret är
väldigt, eller ganska enkelt.

Varför tar man inte spruta när man är sjuk?
Jo, det är så att man inte tar spruta när man är sjuk för att dem vita blod-
kropparna jobbar med att få bort en bacill som gjort dig sjuk.
Och om man sedan får in sprutans "vätska" då kan dem vita blodkropparna
ta bort den också och inte bara den bacillen dem ska ta bort.

Där har ni ett kort svar. Jag kanske inte är världens bästa på att förklara
men ni får nöja er med det svaret. Även om ni inte är intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback