Skadligt att vara med på gympa! Och Vinterviken

För mig är det verkligen det. Vi körde innebandy och basket idag.
Vår parallellklass var också med och man fick välja vad man skulle spela, det var mellan just basket och bandy. Vi ville såklart välja basket men det var helt fullt där, ungefär alla hade gått dit. Och sedan blir det dem som skjuter väldigt hårt i andra laget och jag blev träffad fem gånger av väldigt hårda bollar. Det gör väldigt ont.
Jag hoppas verkligen att jag slipper något sådant igen. Och sedan envisades jag med att stå nära målet, och därför bli det lätta målet att "skjuta" på. Såklart försökte dem bara göra mål, men ändå.

Idag hade vi NO prov, jag tror det gick ganska bra. Vi skulle veta saker om elektricitet, vad ström, spänning och resistans är m.m. Jag kunde det mesta. Och jag hoppas verkligen jag får bra betyg eftersom jag vill göra min pappa glad. Han har hjälpt mig att träna till provet och jag själv vill så klart ha bra betyg, men inte dels bara för mig själv, även för att pappa ska bli nöjd, och mamma. Fast sådant kan ibland vara svårt, att man pressar sig mer än man borde.
Men den här gången tycker jag inte att jag gjorde det. Jag känner mig i alla fall väldigt stolt över det jag har gjort.

Ska börja med att skriva ett papper med svar om Vinterviken, vilket jag tycker är världens sämsta bok. Jag kände att jag verkligen behövde tvinga mig igenom allting. Den var inte bra skriven och det handlade mest om våld och hemska saker. Det var som ur en synpunkt att världen bara var ond, att det inte fanns något gott i vår värld. Så jag kan säga att jag inte gillar boken, jag rättare sagt hatar den. Men såklart kan man tycka olika, fast jag inte förstår hur någon kan tycka den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback