Så jävla utseende fixerade

Varför har hela jävla världen blivit så fixerad vid utseendet? Insidan räcker inte till längre.

Alla bryr sig bara om utsidan nu för tiden. Ingen bryr sig om insidan. Alla är så jävla dumma för att tänka att saker kan betyda mer än bara utsidan. Det finns andra saker som räknas. Stora bröst, smal midja, fast rumpa, snyggt ansikte, stora ögonfransar, putande läppar... Kraven är många, och jag börjar bli så jävla trött på det. Jag själv vet att jag inte håller mig till någon av dem kraven. Och efter att alla krav höjs så börjar jag hata mig själv ännu mer. Förut var jag nöjd med mig själv, jag var faktiskt nöjd. Nu börjar allt att förstöras pågrund av att alla ser utsidan. Jag känner mig så jävla trött på det, ibland känner jag mig så jävla ensam och vill verkligen ha någon som bryr sig om mig. Jag vill känna mig älskad. Fast just nu känns det som en omöjlighet och jag har faktiskt gett upp hoppet.

Varför ska man bry sig när man inte uppfyller alla krav?

Det är som med Jessica Simpson. Förut var hon jävligt tunn, nu är hon i normal storlek och folk har börjat säga att hon är fet. Det är så jävla skämigt tycker jag att kalla någon fet när man i hennes nuvarande storlek. Hon är väldigt vacker och dem flesta kvinnor är vackrare med mer kurvor. Det är inte fel att ha kurvor. Det som är fel är att döma folk efter sitt utseende och säga att dem inte duger som dem är.

Kände mig bara irriterad på det här efter att ha läst ett inlägg som en kille skrivit. Han skrev att han inte brydde sig om hur man såg ut, att det var insidan som räknades. Jag vet inte riktigt varför jag kände mig irriterad på det, men jag tror dem flesta säger att det är insidan som räknas och inte utsidan fast dem inte menar det.


Kommentarer
Julia säger:

Bra skrivet Faye! Världen är väldigt sjuk när man tänker efter. Keep up the good work!



/Julia :)

2009-05-01 | 09:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback