The Vampire Diaries (AGAIN)

Jag har sett avsnitten 1-17 i Vampire Diaries serien. Jag vet inte varför jag slutade titta men det är väl eftersom det gick för lång tid mellan avsnitten. Jag såg inte på tv, utan på datorn. Så jag glömde bort att jag tittade på serien och tröttnade till slut. Nu har jag läst bok 1-6 i serien The Vampire Diaries av L.J. Smith. Böckerna är riktigt bra, fast jag har bytt min åsikt om böckerna ett par gånger. Jag läste första volymen som innehåller bok 1-2 och tyckte böckerna var riktigt bra. Sedan läste jag början av volym 2 (tredje boken) och tyckte den var så tråkig och tyckte att böckerna var skit. Men sedan läste jag klart och tyckte att serien var bra igen. Nu har jag läst ända till bok 6 och tycker att serien äger. Tv-serien är väldigt olik bok-serien vilket jag märker nu, men jag gillar serien ändå... igen.

En skillnad som jag stör mig väldigt mycket på är att i boken så har Elena två vänner, Bonnie och Meredith. I serien har hon bara Bonnie och det känns som de har slagit ihop Bonnie och Meredith till en person. I boken är Meredith mörkhyad, tuff och samlad hela tiden och Bonnie är häxa, liten och svimmar ofta. Fast serien är ju baserad på böckerna, det betyder inte att den följer böckerna helt.
"Real vampires don't sparkle. They burn in the sun."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback