Hemma från LULE


Då har man varit i Lule (Luleå) och träffat lite sysslingar (och släktingar).
Det har varit roligt. Träffade Hampus och Måns (som kanske kommer förbi senare i slutet av sommaren), Love, Måns, Jens, Ebba, Stina, Albin, Trulls, Erik, Lisa, Markus och Rebecka. Vi har gjort lite olika grejer, spelat volleyboll, fotboll, skämtat, raptävling (vilket jag vann), skratt tävling och flera andra grejer.

På slutet kom även Måns på ett par skämt/vitsar;
- Chips är fett gott.
- Skinka är svingott.
- Stekpannor är heta.

Jag hoppas att jag kommer träffa dem snart för det var verkligen roligt.

Vi åkte dit med flyg den 23, och åt lunch på en kina/thai restaurang, sedan åkte vi till deras landställe. Vi vadade ut till deras ö, medan våra väskor blev dit körda med båt. Första dagen fick vi grillat kött, potatis och tzatsiki (om det nu stavas så), och till efterrätt blev det en liten grej med havrekakor, grädde och jordgubbar. Superdelish! Vi gick och la oss omkring ett efter att ha haft otroligt roligt. Hampus försökte få oss att skratta genom att säga olika grejer, han knäckte mig första gången när han sa apelsin. Jag vet inte riktigt varför det var så otroligt roligt.

Dagen efter åkte vi till en strand och på slutet körde vi trampbåt. Jag, Ella, Hampus och Erik körde i samma trampbåt. Vi trampade omkring och bytte platser hela tiden. När Ella och jag trampade en gång så bestämde Hampus och Erik att det skulle vara roligt om de ställde sig upp och började gunga båten. Ja, det var roligt. Tills jag ramlade i när jag skulle byta grepp. Jag hade på mig bikini men även ett linne. Att jag ramlade i visade sig vara uppskattat av de andra. Jag erkänner, det var ganska roligt... Sedan lyckades vi få ner Ella. Och efter det bestämde sig Ella och jag för att det skulle vara roligt att blöta ner Hampus och Erik som nu satt och trampade. Det var första gången jag körde trampbåt och det var så jävla roligt.
När vi kom hem hade fler kommit, sysslingarna som kom var Albin, Trulls, Ebba, Stina, Love, Måns och Jens. Middagen den dagen var flera olika grejer. Hade superroligt den dagen också!

Igår åkte alla hem en efter en, vår familj åkte hem ganska sent. Fast först åkte vi hem till Hampus och Måns. Deras hus var maffigt och deras rum var stora och otroligt coola. I början var vi där utan Hampus och Måns eftersom dem och deras familj skulle fixa lite på deras landställe. När de kom hem tittade vi på Asterix och olympiaden. Sedan åkte vi hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback