Måndag... igen

Sitter i skolan och ska egentligen arbeta. Det går ja, sådär. Om det gick bra skulle jag inte skriva det här. Jag skulle sitta och arbeta med min engelska då. Engelska läxan vi har fått är att vi ska svara på frågor om kapitel 4, 5 och 6 från boken ”Haroun and the Sea of Stories”. Det är en ganska svår bok och i början var den otroligt långtråkig, men nu har den börjat bli lite mer intressantare. Jag tänker inte förklara vad det handlar om det är en P2C2E (Process too complicated to explain). Fast det är ju måndag, alla känner nog lite sådär inför måndagar. Måndagar är första dagen i veckan och man är alltid extra seg på den dagen, i alla fall jag.

 

I klassrummet jag sitter i är det ganska tyst. Alla sitter och fokuserar sig på sina egna grejer. Några är ilskna över att de inte ska få åka till Spanien och att pengarna de har samlat in till den resan ska gå till en annan resa de inte ens ska följa med på. Jag skulle reagera likadant. Det är inte schyst och de har slitit för det där. Dessutom har mina kompisar pratat om det ganska länge. Jag känner med dem.

 

Innan vi började våra studier så skrev jag, Julia och Lovisa en lista på tavlan över filmer vi ville se, på bio eller på DVD, men alla filmerna var ganska nya.

 

Så här ser listan ut;

♦ Bilbo Bagger (kommer att bli två filmer av boken, första filmen kommer ut 2011 och andra filmen kommer ut 2012.)

♦ Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (Tredje filmen i Narnia serien.)



♦ The Last Airbender (Tecknade serie som blivit film, i alla fall första säsongen.)

♦ Percy Jackson and the Lightning Thief (Jag har redan sett den här men det skulle inte skada att se den igen, otroligt bra film som jag tipsar till alla.)

♦ Avatar (Ni vet, med de blåa långa varelserna som bor på Pandora i en helt fantastisk värld, har även sett den men mina kompisar har inte det och precis som med Percy Jackson så skulle det inte skada att se den igen.)

♦ 2012 (Den har ju kommit ut på DVD nu och den skulle jag vilja se, trots att man blir lite skrämd av det. Fast som min kompis sa, världen kommer inte att gå under 2012 eftersom då har andra Bilbo Bagger filmen premiär.)

♦ Remember Me (En film med Robert Pattinson, är inte riktigt säker på om jag vill se den, den verkar lite tråkig. Men min kompis vill se den, så jag får se vad jag bestämmer mig för att göra.)

♦ Eclipse (Såklart tänker jag inte missa den här filmen. Jag hoppas att den blir lika bra som New Moon.)

♦ Alice in Wonderland (En film som en av mina kompisar sett och sagt att den var bra, fast jag har hört många personer som sagt att den inte uppnådde deras förväntningar. Fast jag kommer troligen att se den förr eller senare.)

♦ Sherlock Holmes (Tycker att den här verkar bra och rolig, fast jag tror inte de andra är lika sugna på att se den som jag är.)

 

Där har ni min fina och lite långa lista.

 

Ska troligen sluta tidigare idag. Eftersom vi har dragit ut på elevens val ganska många gånger. Har säkert tre timmar att ta igen. Fast vi har sagt i vår lilla grupp att vi egentligen inte behöver ta ut kompen eftersom vi gör roliga grejer och själva får bestämma vad vi ska göra. Dessutom skulle det kännas bra med komp idag. Jag är otroligt trött. Kunde inte sova igår och låg uppe och tittade på ”Just My Luck” två gånger. Varför jag har fastnat för den filmen är såklart för att den är bra men i den filmen är även McFly med i. Danny, Tom, Dougie och Harry. Jag bara älskar deras dialekt, och dessutom är Dannys skratt härligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback