Spel och spelkonsoler

Jag behöver nya spel. :3


Trots att jag precis uppdaterat mitt R4 kort till NDS:t så har jag fortfarande ett sug efter nya spel. Inte bara till NDS, utan till Wii och PS2.

Jag har ett starkt sug efter nya spel, men även gamla.
Blev faktiskt väldigt sugen på att köra Mario Kart, till Game Cube. Det var ganska länge sedan jag körde det. Dessutom Mario Kart till Game Cube är så mycket bättre än versionen till Wii. Det går inte att slå de gamla versionerna av spel.

Just nu sparar jag pengar till cosplay, eftersom det kostar en del.

Efter nyår kommer 2000 SEK dyka upp på mitt konto eftersom jag har haft godislöfte i ett år, och det är belöningen. För dem pengarna kommer jag troligen köpa cosplay för, och sedan finns det även en hel del manga som jag vill köpa. Men jag tror ändå att jag kommer att ha ett par slantar över som jag kommer kunna köpa spel för.

Fast det är inte bara spel jag är sugen på, jag är även sugen på en ny spelkonsol.
Jag vill så gärna ha en PSP. Har tänkt på det ett tag och jag tror att det kommer hamna på min önskelista inför julen. Det finns så många spel till PSP som är awesomeness.



Funderar även om behovet av en PS3 är nödvändigt, har PS2 hemma, men nu kommer det massor av spel till PS3 som man gärna vill ha. Vet inte riktigt vad jag ska göra gällande det. Tänker prata med pappa om det först och se vad han tycker.

Ska dessutom köpa ett PS1 memory card, eftersom man då kan köra PS1 spel på PS2, finns massor av Final Fantasy spel som bara går att köra på PS1. Dessutom, Final Fantasy är så jävla awesome.

Några spel som står högt upp på min önskelista;
~ Super Mario Galaxy 2 (har faktiskt inte det spelet än trots att pappa lovat att han skulle köpa det)
~ Kingdom Hearts 2 (trots att jag inte klarat ut första än)
~ Final Fantasy X-2 (trots att jag inte klarat ut X än)
~ Kingdom Hearts 358/2 Days
~ One Piece Giant Battle

Måste verkligen börja spara om jag vill ha råd med allt det här. ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback