Egoboost

Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer

 

Det är otroligt tufft att vara ung tjej i Sverige idag med all press och hets från omvärlden och inte minst från oss själva. Jag har varit tvungen att lära mig några smarta sätt att överleva och delar gärna med mig av dem. Därför ville jag skriva den här boken. Jag hoppas även kunna inspirera andra unga att se saker positivt, att stå upp för sig själva och genomföra sina drömmar Kan jag klara det så kan du!

 

Isabellas bok Egoboost publicerades förra året (2010), och det är först nu jag läser den. Jag hade planerat att läsa den förra året, när den hade släppts eftersom det kändes som att det skulle kunna hjälpa mig lite på vägen, men den var antingen slut över allt eller så hade jag inte pengar med mig. Men igår såg mamma den i affären och tyckte att den såg så fin ut att hon frågade ifall min två år yngre lillasyster ville ha den, jag fick den istället. På en kväll läste jag fyra av de fem avsnitten. Det är en riktigt bra bok, mycket av det som är skrivet går att relatera till och vid slutet av varje kapitel ger hon alltid tips på saker.

 

Den är verkligen värd att läsa! (Ps. Isabella är jättevacker och även om jag inte läser hennes blogg så är jag glad över att hon har lyckats med sitt liv, och nu är lycklig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback