Pannkakor med sylt och grädde

Situationen tagen från lunchen i skolan: Det är pannkakor, som det oftast är på torsdagar, och jag sitter och äter. Jag skär en bit pannkaka och använder kniven för att lägga på rätt mängd sylt och grädde (som vi faktiskt fick idag). En kille från klassen tittar på mig med ett konstigt uttryck och när jag frågar honom varför säger han att jag äter alldeles för fint för att äta pannkakor och att jag får ett F. Jag fortsätter äta ett tag, sedan tar han min kniv och lägger den bredvid hans tallrik. Han säger att jag måste äta lite slaffsigare. Tydligen ska man doppa pannkakan i tillbehören. När jag sedan ska skära pannkakan erbjuder sig en annan klasskamrat hennes kniv, men detta accepteras inte.

 

Fast jag fick ändå inte godkänt i pannkaksätande för jag lämnade en pannkaka.

 

(Det jag älskar med min klass, eller detta gäller i alla fall med killarna som vi oftast äter med, är att man kan ta hur mycket mat som helst och det kommer aldrig att anses som mycket. Oftast tycker de att man tar för lite.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback