Eragon eller Korpens Port

Nästa sk olarbete är muntlig bokredovisning.

 

Vi ska ha läst ut en bok tills på tisdag, och jag har inte börjat än. Känner inte för att läsa en ny bok, vill läsa om en gammal bok (dels för att det är enklare att göra en bokredovisning på någonting jag har läst ett par gånger, men även för att jag inte känner mig sugen på att läsa något nytt). Det står mellan Eragon och Korpens Port.

 

Eragon handlar om pojken Eragon. En dag när han är ute och jagar hittar han ett ägg. Ur ägget kommer en safir blå drake som han döper till Saphira. Han vet inte att drakar bara kläcks ur sina ägg när den har kommit i kontakt med sin riddare. Eragon blir utvald till drakryttare, men inte bara det, det gör att han även dras med ut på äventyr med den gamla sagoberättaren Brom. Han möter även alven Arya, och rebellen Murtaugh.

 

Unga Matt Freeman åker fast när han och en kompis gör inbrott på ett lager. Eftersom han inte är straffmyndig skickas han ut till en kvinna på landet där han sätts i arbete. Där ute märker han att det är något fel med byn han hamnat i. Det är inte bara kvinnan som beter sig underligt. Under natten hör han konstigt mässande och när han försöker ta sig därifrån kommer han tillbaka till samma väg om och om igen. Samtidigt förändras även Matt.

 

Jag vet verkligen inte vilken bok jag ska välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback