Fick äntligen mitt Pottermore mail!

Fick min trollstav: Cypress with Phoenix Feather core, fourteen and a half inches, slightly springy.

 

Jag var über-nervös inför sorteringen. Jag svarade på frågorna ärligt. Jag vet att mitt sanna hus är Gryffindor, men jag blev placerad i Hufflepuff. Ärligt: När Hufflepuff symbolen dök upp på min skärm blev jag besviken. Men efter att ha läst om huset och faktiskt tänkt igenom saken så insåg jag att den enda anledningen jag inte vill hamna i Hufflepuff är på grund av allas fördomar mot detta hus (Om man är en Hufflepuff är man ingenting.). Hellre Hufflepuff än Ravenclaw eller Slytherin - för jag hör verkligen inte hemma i dem husen. Dessutom ser jag det som en komplimang att bli placerad i Hufflepuff eftersom vi ska vara vänliga och lojala.

 

I alla fall! Jag är äntligen inne på POTTERMORE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback